XL-BYGG är en av de officiella sponsorerna av den svenska OS-truppen som tävlar i Paris 2024. Efter en pitchprocess står det klart att Sweet blir byrån som ska ro OS-satsningen i land.
XL-BYGG väljer Sweet som sin nya reklambyrå. Samarbetet inleds med en storslagen OS-kampanj i samband med att byggjätten sponsrar den olympiska truppen som officiell partner till Sveriges Olympiska Kommitté (SOK). Kampanjen sjösätts med en stor mediainvestering som blir startskottet för det långsiktiga arbetet att stärka XL-BYGG:s position hos proffsbyggarna.
– Det ska bli otroligt spännande att få vårda ett starkt och väletablerat varumärke. Vi ser fram emot utmaningen att befästa XL-BYGG som proffsens självklara val, säger Daniel Rösth, VD på Sweet.
Bara under det senaste året har byrån skapat flera Skandinaviska kampanjer för varumärken som ASUS och Interrail.
– Vi imponerades av Sweets engagemang och kreativa verkshöjd. De presenterade nytänkande och strategiskt smarta idéer som kändes helt rätt för vårt varumärke. Dessutom förstår de vikten av partnerskap och har visat stor förståelse för vår affär. Vi ser fram emot att ha Sweets team på vår sida och skapa en massa spännande kommunikation tillsammans, säger Mischa Moszkowicz, Marknadschef på XL-BYGG.